Nie da się pokazać jednego idealnego wzoru landing page, która zagwarantuje nam sukces.

Mamy jednak pewne zasady, którymi można się kierować wykonując taką właśnie stronę.

1. Chwytliwy nagłówek: To jedna z pierwszych rzeczy, na którą odwiedzający zwróci uwagę. Dlatego na pewno warto tam przekazać to co najważniejsze dla takiego odbiorcy. Warto podkreślić swój założony cel właśnie w tym miejscu. Warto tutaj wykazać się pewną dozą kreatywności.

2. Podkreślenie korzyści: Kolejna sprawa to podkreślenie korzyści, które może osiągnąć osoba, korzystająca z produktu czy usługi, którą chcemy zaproponować. Również ten element powinno się umieścić wysoko na stronie docelowej, tak by został zauważony.

3. Wysokiej jakości zdjęcia: Obrazy mają ogromną wartość i mogą budować naszą stronę. Jeśli jednak chcemy je umieścić to trzeba postarać się o dobre jakościowe obrazy. Wybierajmy takie propozycje, które estetycznie będą na wysokim poziomie, tak by zostały korzystnie odebrane przez odwiedzającego stronę. Unikać trzeba grafik, które wyglądają sztucznie.

4. Koncentracja na celu: Strona docelowa to najczęściej jakiś cel, który chcemy osiągnąć. I to właśnie na nim trzeba się skoncentrować przygotowując taką stronę. Należy podjąć takie działania, które sprawią, że ten cel ostatecznie uda się sprawnie zrealizować.

5. Rozwiewający wątpliwości tekst: Tekst na stronie lądowania także musi być dobrze przygotowany. Należy przedstawić to wszystko co może zainteresować odwiedzającego i co będzie dla niego pewną ważną informacją. Na pewno tekst musi być tak przygotowany, że rozwieje wątpliwości klienta.

6. Numer telefonu w widocznym miejscu: Warto przygotować numer telefonu w takim miejscu, że od razu będzie dobrze widoczny dla klienta. Musi mieć on możliwość dopytywania o te wszystkie informacje, które mogą mieć dla niego istotne znaczenie. Dlatego numer infolinii powinien być zauważony przez niego, gdy tylko na taką stronę będzie zaglądał.

7. Podparcie się dowodem społecznym: Ostateczna decyzja klienta może być zależna od tego jak inne osoby oceniają to co mamy do zaoferowania. Dlatego warto podać klientom takie informacje, które podkreślą, że nasza firma jest dobrze oceniona przez innych klientów. Takie wykazanie, że cieszymy się odpowiednim poparciem społecznym to element, który na pewno zadziała pozytywnie i od razu część klientów wybierze właśnie naszą firmę, a na tym przecież nam zależy.

8. Widoczne buttony (call to action): Klient, gdy podejmuje już pewną decyzję o tym, by przejść do kolejnego kroku musi wejść w jakiś buton. I to właśnie element, który musi być umieszczony w takim miejscu, że będzie od razu widoczny. Jeśli nasza strona jest rozbudowana to na pewno nie stanie się nic złego, jeśli to wezwanie do akcji pojawi się w dwóch czy trzech miejscach. Wtedy stworzy się taką stronę, na której te elementy wzywające do akcji będą szybko zauważone.

9. Wyraźny i niezbyt długi formularz: Formularz, który będzie musiał wypełnić klient nie może być nadmiernie rozbudowany, ponieważ może się okazać, że klient szybko go porzuci. Wszystko oczywiście musi być przejrzyste i przygotowywane w taki sposób, że klient będzie wygodnie go wypełniał i dojdzie do końca. Musi być oczywiście jak najmniej wymaganych pól. 10. Wygląd Wygląd strony docelowej na pewno ma znaczenie. Musimy oczywiście kreować taką stronę, która będzie wyglądała atrakcyjnie i przekonująco. Dlatego jak się wydaje tutaj szczególnie w grę wchodzi określenie „Jak Cię widza tak Cię piszą”. Jeśli więc wygląd strony będzie korzystny to na pewno nasza landing page będzie dobrze oceniona przez klientów.