Landing page to po polsku strona docelowa a dosłownie strona lądowania.

Jest to taka strona, na którą będzie trafiał użytkownik klikający w naszą reklamę albo link pojawiający się w wyszukiwarce. Wygląd i to jak funkcjonuje ta strona to czynniki, który mają ogromny wpływ na to jak skuteczna będzie kampania. Jeśli nie mamy atrakcyjnej promocji, która sprawi że inni będą o naszą stronę walczyć i będzie ona traktowana poważnie to tak naprawdę trudno będzie nam zaistnieć.

Dobra strona lądowania – czyli jaka?

Warto się zastanowić czy nasza strona lądowania jest dobrze przygotowana. Można ją przejrzeć pod kątem następujących zagadnień:

Czy strona odpowiada na zapytanie użytkownika i rozwija temat z reklamy? Podstawowa sprawa to działanie w taki sposób, że użytkownik nie będzie musiał informacji szukać. Jeśli taka sytuacja się pojawi to pewnie zamknie stronę. Reklama musi odsyłać do szczegółu produktów, które będą interesować danego użytkownika. Takie znaczenie jest również ważne przy Google. Algorytm najczęściej sprawdza czy w stronie docelowej będą takie same słowa używane, które pojawiają się również w reklamie w wyszukiwarce. Jeżeli tak nie będzie to od razu wynik naszej strony będzie gorszy a za kliknięcie będzie trzeba więcej płacić.

Czy tekst jest tekstem? To masło maślane jak się może wydawać – ale wyłącznie pozornie.

Czasami zdarza się, że docelowa strona to tylko obrazki albo animacje. Jeśli są tam kody treściowe to Google i tak nie będzie ich odczytywać. Muszą bowiem wystąpić w kodzie HTML. Czy treść jest dobrze sformatowana? Większość użytkowników nie czyta tekstów w internecie od początku do końca.

Najczęściej tekst jest skanowany i szuka się wyłącznie ważnych informacji, które będą jakoś wyróżnione. Dlatego na pewno istotne będzie dobrze formatować tekst. Zastosować można nagłówki, akapity, boldowania, czcionka musi być czytelna. Czy jasno komunikujesz, czego oczekujesz od użytkownika? Trzeba się zastanowić jaki będzie cel strony docelowej. Czy chcemy, by ktoś kupił jakiś produkt czy może zarejestrował się w serwisie. W każdym przypadku właśnie to co dla nas najważniejsze musi być od razu na oczach osoby, która pojawi się na naszej stronie.

Wszystkie formularze powinny być dobrze eksponowane,

inne elementy natomiast musza być takie, by nie rozpraszały uwagi osoby, która będzie na stronie. Wszystkie przyciski zachęcające do akcji powinny być jak najbardziej widoczne. Będzie to dla odbiorcy najlepszy komunikat, jakiego ruchu będziemy od niego oczekiwać. Jedna strona co do zasady musi mieć tylko jedno wezwanie do akcji, tak by nie było rozpraszania. Jeżeli będzie więcej takich informacji to może się okazać, że skutek będzie odwrotny i w końcu przy dużej ilości informacji nic nie zostanie wykonane.